شبکه بیسیم وایرلس چیست؟

شبکه بیسیم وایرلس چیست؟ در شرکت آقای کار


راه اندازی لینک رادیویی 

خدمات راه اندازی لینک رادیویی را ثبت کنید و زیر 1 ساعت پیش فاکتور دریافت کنید متخصصان ما بلافاصله بعد از تایید پیش فاکتور، برای بازدید و طراحی به محل اعزام می‌گردند.

بعد از عقد قرارداد، در سریعترین زمان برای شروع پروژه در محل شما حاضر می‌شوند.(ثبت درخواست)

راه اندازی لینک رادیویی (شرکت فنی و مهندسی آقای کار)

شبکه های بیسیم وایرلس چیست؟ از اتصالات داده بی سیم برای واکشی و انتقال داده‌ها از طریق امواج رادیویی استفاده می کنند. این نوع شبکه بسیار راحت است زیرا نیاز به داشتن سیم های متصل برای پشتیبانی از هر دستگاه یا سیستمی را برطرف می کند. یک شبکه بی سیم به دلیل مدولاسیون دیجیتال و تطبیقی ​​و مالتی پلکس شدن دسترسی، بسیار قابل حمل می شود.شبکه های بی سیم با هزینه کم انعطاف پذیر هستند و استانداردهای بالایی از خدمات را ارائه می دهند.

راه اندازی لینک رادیویی
راه اندازی لینک رادیویی

راه اندازی لینک رادیویی 

شبکه گسترده بی سیم (WWAN)

این نوع شبکه های بی سیم یک منطقه وسیع را پوشش می دهد این امر با اتصال بی سیم سلول های پوششی برای ارائه خدمات به یک مکان جغرافیایی گسترده به دست می آید.WWAN معمولاً برای ارائه خدمات به بازار تلفن های هوشمند از طریق ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه استفاده می شود.

 راه اندازی لینک رادیویی
راه اندازی لینک رادیویی

راه اندازی لینک رادیویی

شبکه محلی بی سیم (WLAN)

گاهی اوقات به عنوان LAWN (شبکه بی‌سیم محلی محلی) شناخته می‌شود، این نوع شبکه زمانی اتفاق می‌افتد که هر دستگاه دستی، ترجیحاً گوشی‌های هوشمند، با کمک یک اتصال بی‌سیم به نزدیک‌ترین شبکه‌ها متصل شود.

یک WLAN می تواند از طریق هر نوع پروتکل شبکه بی سیم ساخته شود، اما رایجترین راه برای اطمینان از اتصال از طریق بلوتوث یا وای فای است.پشتیبانی WLAN می تواند از دو یا چند دستگاه متغیر باشد. با این حال، هنگامی که تعداد دستگاهها شروع به افزایش می کند، مدیریت این شبکه بی سیم دشوار می شود.

راه اندازی لینک رادیویی
راه اندازی لینک رادیویی

راه اندازی لینک رادیویی

شبکه شخصی بی سیم (WPAN)

این شبکه شخصی یک اتصال بی سیم به دستگاههایی که فضای شخصی فرد را احاطه کرده‌اند، فراهم می کند. در یک شبکه معمولی، WPAN از فناوری استفاده می کند که ارتباط بی سیم را در محدوده 10 متری امکان پذیر می کند و این باعث می شود WPAN یک شبکه کوتاه برد باشد.

راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)

از آنجایی که افراد بیشتر و بیشتری به دستگاه های الکترونیکی در محیط کار یا خانه خود متکی هستند، نیاز مشخصی برای داشتن اتصال بی سیم پایدار بین دستگاهها پدیدار شده است.

راه اندازی لینک رادیویی
راه اندازی لینک رادیویی

راه اندازی لینک رادیویی

آیا شبکه بی سیم به معنای وای فای است؟

نکته اصلی این است که Wi-Fi ، شبکه بی سیمی است که در خانه یا اغلب اداره های خصوصی استفاده می شود و می توان از طریق آن به هر نوع اینترنتی وصل شد، اینترنت بی سیم خانگی نوع خاصی از اتصال اینترنتی است که از دکل های تلفن همراه استفاده می کند. 

نمونه شبکه بی سیم چیست؟

نمونه‌هایی از شبکه‌های بی‌سیم شامل شبکه‌های تلفن همراه، شبکه‌های محلی بی‌سیم (WLAN)، شبکه‌های حسگر بی‌سیم، شبکه‌های ارتباطی ماهواره‌ای و شبکه‌های رادیویی زمینی هستند.

شبکه بی سیم برای چه مواردی استفاده می شود؟

یک شبکه بی سیم کامپیوترها را بدون استفاده از کابل شبکه به هم متصل می کند رایانه‌ها از ارتباطات رادیویی برای ارسال داده‌ها به یکدیگر استفاده می کنند، می توانید مستقیماً با رایانه های دیگر به صورت بی سیم ارتباط برقرار کنید یا از طریق یک نقطه دسترسی بی سیم به یک شبکه متصل شوید.

راه اندازی لینک رادیویی 

کدام دستگاه برای اتصال بی سیم استفاده می شود؟

روتر یبسیم

این دستگاه به عنوان یک واسط بین اتصال اینترنت و سایر دستگاه های بی سیم عمل می کند، اتصالات اینترنتی ورودی را می پذیرد و سپس داده‌ها را در قالب سیگنال های فرکانس رادیویی به دستگاه های بی سیم مجاور ارسال می کند، نقش روتر بی سیم اتصال دستگاههایی مانند کامپیوتر و تلفن های همراه به اینترنت است.

راه اندازی لینک رادیویی

انواع مختلف دستگاه های بی سیم چیست؟

فناوری اطلاعات و ارتباطات، تبادل ارتباطات را سریعتر از همیشه کرده است اما آیا تا به حال توجه کرده‌اید که چگونه این امر ممکن شد؟ فناوری ارتباطات بی سیم و دستگاه های بی سیم تأثیر زیادی در زندگی ما دارند و ما نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم. اما در انواع مختلف دستگاه های بی سیم، کدام یک از دستگاهها سودمند هستند و بهترین مزایا را ارائه می دهند؟
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
این روزها فناوری بی سیم را در بسیاری از دستگاه های مدرن خواهید دید همه این دستگاهها راحتی بیشتر را فراهم می کنند مهمتر از آن، دستگاه های بی سیم نقش مهمی در اینترنت و ارتباطات صوتی دارند در اینجا، می‌توانید با انواع مختلف دستگاه‌های بی‌سیم و اصول بی‌سیم آشنا شوید تا مزایای هر دستگاه بی‌سیم را بدانید.

چرا ارتباط بی سیم مهم است؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که وقتی تقریباً تمام کارها را می توان از طریق ارتباط بی سیم انجام داد، باید به ارتباطات بی سیم روی آورند مزیت اصلی دستگاه های بی سیم ثابت نبودن آنهاست، علاوه بر این، استفاده از آن محبوب هستند با استفاده از فناوری بی سیم می توانید در هر نقطه از جهان ارتباط برقرار کنید.
یکی دیگر از دلایل استفاده از ارتباطات بی سیم هزینه راه اندازی و نصب است راه اندازی اتصالات سیمی پرهزینه و زمان بر است از سوی دیگر، نصب زیرساخت ارتباطی بی سیم آسان و ارزان است.
مهمتر از آن، در مکان‌های دور و شرایط اضطراری، راه‌اندازی ارتباطات سیمی می‌تواند پیچیده باشد بنابراین، ارتباط بی سیم یک گزینه مناسب به نظر می رسد.

راه اندازی لینک رادیویی 

انواع مختلف دستگاه های بی سیم

بیایید در مورد دستگاه های بی سیم مختلف بحث کنیم و ببینیم چگونه بدون اتلاف وقت بر زندگی ما تأثیر می گذارند.

روتر بیسیم

این دستگاه به عنوان یک واسطه بین اتصال اینترنت و سایر دستگاه های بی سیم عمل می کند اتصالات اینترنتی ورودی را می پذیرد و سپس داده‌ها را در قالب سیگنال های فرکانس رادیویی به دستگاه های بی سیم مجاور ارسال می کند.
نقش روتر بی سیم اتصال دستگاههایی مانند کامپیوتر و تلفن های همراه به اینترنت است.
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
هنگامی که اتصال برقرار می شود، اغلب به عنوان WLAN شناخته می شود امروزه روترهای بی سیم دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته و داخلی مانند فایروال هستند این ویژگی امنیتی داخلی از دستگاه های متصل در برابر حملات مخرب و ویروسها محافظت می کند.

کارت های شبکه وایرلس

همانطور که از نام آن پیداست، می توانید این دستگاه های سخت افزاری را در داخل کامپیوتر نصب کنید تا اتصال بی سیم را ممکن کنید بدون این کارت های شبکه وایرلس، یک کامپیوتر نمی تواند برای دسترسی به اینترنت به روتر متصل شود.
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
این روزها اکثر کامپیوترها دارای کارت های شبکه وایرلس هستند که در مادربرد خود تعبیه شده است با این حال، اگر در رایانه شما موجود نیست نیست، می توانید کارت های شبکه وایرلس مستقل را نصب کنید و می توانید رایانه های خود را به اینترنت متصل کنید.
تلفن های بی سیم
تلفن های بی سیم و تلفن همراه از سیگنال های بی سیم برای ارتباط استفاده می کنند تلفن های همراه برد بیشتری نسبت به شبکه های محلی دارند از طرفی تلفن های بی سیم ظرفیت محدودی دارند در مورد تلفن های همراه، دکل های مخابراتی پوشش می دهند تلفن های ماهواره ای مشابه دستگاه های سیستم موقعیت یاب جهانی هستند و از سیگنال های ماهواره ای برای ارتباط استفاده می کنند.

راه اندازی لینک رادیویی 

دستگاه تقویت کننده سیگنال بی سیم

این دستگاه شبکه می تواند به گسترش برد یک روتر کمک کند وقتی آن را بین رایانه متصل به اینترنت و روتر بی سیم قرار می دهید، قدرت سیگنال را افزایش می دهد نقش دستگاه تقویت کننده سیگنال بی سیم این است که سیگنال های بی سیم را دریافت کرده و پس از افزایش قدرت آنها را دوباره ارسال می کند در نتیجه، سرعت اتصال بالاتری خواهید داشت.
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)

سایر وسایل

تمام دستگاههایی که از سیگنال های RF برای ارتباط استفاده می کنند، دستگاه های بی سیم نامیده می شوند برخی از نمونه های این دستگاهها واکی تاکی و درب باز کن گاراژ هستند.

راه اندازی لینک رادیویی 

انواع سیستم های ارتباطی بی سیم

سیستم های ارتباطی بی سیم انواع مختلفی دارند در زیر ما رایجترین سیستم های ارتباطی بی سیم را خلاصه کردهایم:

ارتباطات ماهواره ای

این شبکه بی سیم بدون توجه به تراکم جمعیت، پوشش جهانی را فراهم می کند این نوع از سیستم های ارتباطی موقعیت یابی و ناوبری، اینترنت، پخش و ارتباطات از راه دور توسط تلفن همراه را ارائه می دهد.
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)

بلوتوث

این نوع دیگری از سیستم های ارتباطی بی سیم است، اما فقط برای برد کوتاه است شما می توانید از این سیستم برای انتقال صدا، تصویر و اطلاعات استفاده کنید اما فقط در فاصله 10 متری کار می کند همه تلفن های همراه، لپ تاپها و تبلتها دارای گزینه بلوتوث برای اتصال هستند به علاوه، می‌توانید بلندگوها، دوربین‌ها و گیرنده‌های بی‌سیم را متصل کنید.

راه اندازی لینک رادیویی

ارتباطات مادون قرمز

ما از این سیستم ارتباطی در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم این فناوری در کنترل از راه دور اتومبیل، تلویزیون و تجهیزات صوتی استفاده می شود.
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)
راه اندازی لینک رادیویی (طراحی و نصب)

بی سیم

هنگامی که چندین دستگاه به اینترنت وصل می شوند، به صورت بی سیم، شبکه محلی بی سیم (WLAN) نامیده می شود در این مدل شبکه از وای فای برای دسترسی به اینترنت استفاده می شود در این دنیای مدرن، ما نمی توانیم بدون اینترنت زنده بمانیم.

راه اندازی لینک رادیویی

مزایای دستگاه های بی سیم

دستگاه های بی سیم مزایای زیادی نسبت به دستگاه های سیمی دارند بیایید مهمترین مزایای فناوری ارتباطات بی سیم را مورد بحث قرار دهیم.

هزینه

در اتصالات سیمی، شما باید برای کابلها و زیرساخت های دیگر هزینه بپردازید در ارتباطات بی سیم به هزینه زیادی نیاز ندارید در مورد اتصالات سیمی، برای کشیدن کابلها باید زمین را حفر کنید و کابل کشی سیمها در خیابانها فرآیندی طولانی و پیچیده است بنابراین ارتباطات بی سیم هزینه کلی سیستم را کاهش می دهد.

متحرک بودن

این شاید بهترین و مهمترین مزیت شبکه های بی سیم باشد با فناوری بی سیم، می توانید در اطراف حرکت کنید، اما اتصال اینترنت شما قطع نمی شود.

راه اندازی لینک رادیویی

نصب آسان

 نصب شبکه های بی سیم ساده است و مدیریت آن مشکلی نخواهد داشت بنابراین، راه اندازی یک شبکه بی سیم زمان کمتری نسبت به راه اندازی یک شبکه سیمی می برد.

قابلیت اطمینان

فناوری بی‌سیم به دلیل نداشتن کابل‌هایی برای ارتباط، خطر خرابی ارتباط وجود ندارد در صورتی که فناوری با سیم در صورت آسیب دیدن کابل سیم‌ها، خطر خرابی ارتباط وجود دارد در مورد شبکه های سیمی، شرایط محیطی نیز می تواند باعث قطع ارتباط شود.

بلایای طبیعی

حوادثی مانند آتش سوزی و سیل می توانند باعث از دست رفتن قابل توجه ارتباط در یک شبکه سیمی شوند اما در مورد ارتباط بی سیم، تلفات و خرابی حداقل خواهد بود.

راه اندازی لینک رادیویی 

حرف آخر

با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از شبکه های ارتباطی بی سیم زندگی مردم را آسان کرده‌اند ما برخی از انواع دستگاه های بی سیم و شبکه های ارتباطی بی سیم را مورد بحث قرار داده ایم شما می توانید تشخیص دهید که از کدام یک استفاده می کنید و از کدام فناوری می خواهید در آینده استفاده کنید اگر فکر می کنید چیزی را از قلم انداخته‌ایم، می توانید به ما اطلاع دهید.

راه اندازی لینک رادیویی

استعلام قیمت در شرکت فنی مهندسی آقای کار

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت لطفا در واتساپ پیام دهید یا در ساعات اداری تماس بگیرید

 

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *