نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما


نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی، خدمات مورد نظر را ثبت کنید و زیر 1 ساعت پیش فاکتور دریافت کنید متخصصان ما بلافاصله بعد از تایید پیش فاکتور، برای بازدید و طراحی به محل اعزام می‌گردند.

بعد از عقد قرارداد، در سریعترین زمان برای شروع پروژه در محل شما حاضر می‌شوند.(ثبت درخواست)

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

با توجه به اهمیت بالای نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما و حتی دیوار منازل و ادارات، افراد سعی می کنند از بهترین مواد برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل محل خود استفاده کنند.

علاوه بر نوع ایزوگام و عایق انتخابی مشتری، نصب، اجرا و راه اندازی کامل ایزوگام و عایق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت عدم اجرای صحیح باعث کاهش راندمان و هزینه ضایعات می شود.

عایق بندی مناسب می تواند تعدادی از مشکلات خانه شما را برطرف کند، از جمله:

  1. خانه شما در زمستان سرد و در تابستان گرم است.
  2. شما قبض های گرمایش و سرمایش بالایی دارید.
  3. وقتی دمای بیرون پایین می آید، دیوارهای شما سرد هستند.
  4. بخاری شما همیشه وقتی سرد است روشن است.
  5. کولر گازی شما همیشه وقتی گرم است کار می کند.
  6. کف شما در زمستان سرد است.
  7. شما هزینه های اضافی را در خانه خود احساس می کنید.
  8. در هوای یخبندان سدهای یخی روی سقف شما تشکیل می شود.

عایق بندی چیست؟

عایق به عنوان ماده ای تعریف می شود که بتواند برای عایق کاری چیزهای بخصوص ساختمان استفاده می شود.اساساً، عایق، ماده ای است که با ایجاد مانعی بین داخل خانه و دمای بسیار متفاوت بیرون، از دست دادن گرما یا افزایش گرما را کاهش می دهد.

نحوه ایزوگام کاری
نحوه ایزوگام کاری

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای نصب ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما:

تیغ فرش فلزی، ماله، جارو، دستکش برزنتی، شمع، لامپ دیفیوزر که به دو صورت تک شعله، گاز مایع (کپسولی)، تیغه لاستیکی دسته دار، کفش چرمی بلند، کفش تخت، پاشنه کم در بازار موجود است.

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

می دانید که خانه شما به عایق کاری نیاز دارد، اما تصمیم گیری برای عایق بندی و نحوه آن سخت می باشد و سوالاتی برای شما پیش می آید مانند: آیا از اسپری یا فوم تزریقی، فایبرگلاس یا سلولز می خواهید استفاده کنید؟

پس چرا عایق کاری برای خانه شما بسیار مهم است؟

عایق خانه چیزی است که باعث می شود تا در تابستان سرمایی که در اتاق شما توسط کولر یا وسایل خنک کننده هوا ایجاد می شود را از دست ندهید و یا در زمستان گرمایی که در اتاق شما توسط وسایل گرم کننده هوا ایجاد می شود را از دست ندهید همچنین کمک می کند تا زمانی که شما عایق خانه خود را به طور منظم سرویس نموده باشید از هدر رفتن انرژی در خانه شما جلوگیری کند.

یکی دیگر از کارهایی که می خواهید عایق شما انجام دهد این است که پوشش ساختمان خانه خود را آب بندی می کنید پوشش ساختمان چیزی است که فضای زندگی شما را از فضای بیرونی جدا می کند.

انتخاب یک عایق مناسب برای خانه می تواند یک کار دلهره آور و سختی باشد، اگر به هزینه مواد، میزان موثر بودن یک ماده عایق توجه داشته باشید در نهایت می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود.

برای اینکه تمام اطلاعات موجود را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم تا بتوانند تصمیمی آگاهانه بگیرند، ما اطلاعاتی در مورد هر قسمت از خانه و انواع مختلف مواد عایق کاری را در اینجا برای شما مطرح می نماییم حال بیایید نگاهی بیندازیم به بهترین انواع عایق های خانگی و ظاهر آن برای هر قسمت از خانه.

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

بهترین مواد عایق: مقایسه عایق خانگی سلولز، فایبرگلاس و فوم

قبل از اینکه به جزئیات هر منطقه از خانه و هر ماده بپردازیم، در اینجا نموداری وجود دارد که تفاوت های بین عایق سلولز، فایبرگلاس و فوم را نشان می دهد این نمودار مقایسه عایق خانه نشان می دهد که هر ماده عایق از نظر راحتی خانه، صرفه جویی در انرژی، روش نصب و موارد دیگر در کجا قرار می گیرد.

نحوه ایزوگام کاری
نحوه ایزوگام کاری

بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از این مقایسه های عایق خانه بیندازیم تا بهتر بفهمیم با چه چیزی کار می کنیم.

راحتی خانه شما عامل مهمی در مورد عایق کاری است با نگاهی به نمودار، می بینید که فوم اسپری امتیاز بالاتری دارد زیرا باعث ایجاد آب بندی هوادهی می شود که با فایبرگلاس و سلولز امکان پذیر نیست این مهر و موم هوا همچنین به صرفه جویی در انرژی در خانه خود کمک می کند زیرا کوره و تهویه مطبوع شما برای حفظ دمای ثابت نیازی به کار اضافی ندارند.

در تحقیقات خود در مورد عایق، مطمئن هستم که مطالب زیادی در مورد R-value خوانده اید و اکنون به این فکر می کنید که کدام عایق بالاترین R-value را ارائه می دهد برای اهداف این جدول، طیف فوم های اسپری شامل فوم های اسپری سلول باز و بسته می باشد همچنین ذکر این نکته ضروری است که این مقادیر در هر اینچ از هر محصول است.

بنابراین آیا مقدار R عایق بالاتر به این معنی است که بهترین گزینه برای خانه شما است؟ نه، زیرا به R-value در مقابل ایجاد یک مهر و موم هوا بستگی دارد.

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

شما می توانید R-value مورد نظر خود را به دست آورید، اما اگر آن هوابندی را ایجاد نکند، همچنان منافذی دارید که باعث خروج هوا می شود که بر آسایش و بهره‌وری انرژی خانه شما تأثیر می گذارد.

امنیت یکی دیگر از جنبه های مهم هر چیزی است که در داخل خانه خود در نظر دارید بنابراین باید عایقی را در نظر بگیرید که مثلا در صورت وقوع آتش سوزی در خانه، عایق به عنوان یک کاتالیزور عمل نماید.

در نهایت، من می خواهم در مورد هزینه و نگهداری با هم صحبت کنیم همانطور که از جدول می بینید، فایبرگلاس کم هزینه ترین است، سلولز در رتبه دوم قرار دارد و فوم اسپری بالاترین هزینه اولیه را دارد دلیل اینکه وقتی صحبت از هزینه می شود خوب است در مورد تعمیر و نگهداری صحبت کنیم چون فایبرگلاس و سلولز باید در طول زمان نگهداری شوند و احتمالاً باید به روز رسانی شوند، در حالی که فوم اسپری نیازی به نگهداری و پشتیبانی ندارد در صورتی که مشکلی برایش پیش بیاید باید تعویض شوند.

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

اکنون که همه چیز روشن شده است، بیایید به خانه شما از بالا به سمت پایین نگاه کنیم.

اسپری فوم به جای سلولز در مقابل فایبرگلاس برای عایق اتاق زیر شیروانی
اگر به دنبال کاهش میزان نشتی هوای گرم یا سرد خود از پشت بام هستید، عایق بندی اتاق زیر شیروانی راه حل مناسبی است.
زمانی که قبض های برق یا گاز شما زیاد می شود متوجه آن خواهید شد که نیاز به عایق بندی برای خانه خود در حفظ دمای ثابت دارید بهترین انواع عایق های اتاق زیر شیروانی، فوم اسپری سلول باز، فایبرگلاس و سلولز است.
سلولز قدیمی ترین ماده عایق است که نه تنها برای اتاق زیر شیروانی، بلکه برای سایر قسمت های خانه نیز استفاده می شود سلولز بیشتر از کاغذ روزنامه بازیافتی ساخته می شود.
سلولز در مقایسه با سایر مواد عایق، نسبتاً ارزان است از طرف دیگر، سلولز می تواند تا 20٪ بیشتر نفوذ کند یعنی می تواند به یک طرف اتاق زیر شیروانی حرکت کند و در یک جا سریع سفت و محکم نمی شود این بدان معنی است که هوای سرد و گرم می تواند آزادانه و بدون هیچ مانعی در اتاق زیر شیروانی جریان داشته باشد که این امر باعث افزایش صورتحساب ماهانه انرژی می شود.

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

فایبرگلاس یکی دیگر از مواد عایق سنتی است که از الیاف شیشه بسیار ظریف ساخته شده است فایبرگلاس را می توان به عنوان یک پروژه DIY نصب کرد و ارزان است عیب فایبرگلاس این است که الیاف ساخته شده از آن قابل استنشاق است همچنین باعث می شود که هوای سرد و گرم به راحتی و بدون هیچ مانعی در اتاق زیر شیروانی جریان داشته باشد که این امر باعث افزایش صورتحساب ماهانه انرژی می شود.
عایق فوم اسپری، باز یک ماده ای است که مانع جابجایی هوای بیرون و داخل می شود که در برابر حرکت هوا مقاوم است و می تواند تا 100 برابر اندازه اصلی خود بسط یابد و هر گوشه و کنار اتاق زیر شیروانی را پر کند ترکیبات اصلی آن ترکیبات شیمیایی آلی و حل شده با آب است که از عصاره های نفتی به دست می آید که آن را برای محیط زیست نیز ایمن می کند.
فوم اسپری درجه 1 آتش برای اتاق زیر شیروانی است، به این معنی که در صورت آتش سوزی به عنوان یک کاتالیزور عمل نمی کند همچنین آب را در خود نگه نمی دارد که باعث رشد کپک شود، یک هوا بند ایجاد می کند که به کاهش صورت حساب های ماهانه انرژی کمک می کند و با عایق کاری تراس، پشت بام در اتاق زیر شیروانی بدون تهویه، فضایی نیمه مطبوع ایجاد می کند.
نقطه ضعف فوم اسپری این است که گرانتر از اشکال سنتی عایق است و برای یک پروژه DIY بسیار پیچیده است، بنابراین یک پیمانکار باید آن را نصب کند.

نحوه ایزوگام کاری و عایق بندی رطوبت و دما

انتخاب بهترین ماده عایق برای عایق خانه موجود شما

در نهایت، در انتخاب بهترین نوع عایق برای خانه فعلی شما، انتخاب با شماست برای اینکه ببینید کدام یک برای خانواده شما بهترین است، باید مزایا و معایب هر ماده عایق، اهدافی که به دنبال دستیابی به آنها هستید و بودجه خود را در نظر بگیرید.
به طور کلی، اگر به دنبال بهترین راه حلی هستید که دوام طولانی مدت داشته باشد، که باعث می شود در هزینه های برق یا گاز مصرفی شما نیز صرفه جویی شود در نتیجه در قبض پرداخت هزینه ها نیز صرفه جویی می شود عایق فوم اسپری برای شما بهتر است زیرا سفت و محکم می شود و در هر گوشه و کناری که آن را نصب میکنید پر می کند، بنابراین با ما تماس بگیرید، و یا فرم موجود  در وب سایت ما  را تکمیل نمایید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند.

استعلام قیمت در شرکت فنی مهندسی آقای کار

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت لطفا در واتساپ پیام دهید یا در ساعات اداری تماس بگیرید

 

 

 

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *