دوربین ضد انفجار با بهترین برندها همراه با گارانتی با مهندسین متخصص و مجرب در شرکت فنی و مهندسی آقای کار

دوربین ضد انفجار با بهترین برندها همراه با گارانتی با مهندسین متخصص و مجرب در شرکت فنی و مهندسی آقای کار


دوربین ضد انفجار با بهترین برندها همراه با گارانتی

دوربین ضد انفجار با بهترین برندها همراه با گارانتی را ثبت کنید و زیر 1 ساعت پیش فاکتور دریافت کنید متخصصان ما بلافاصله بعد از تایید پیش فاکتور، برای بازدید و طراحی به محل اعزام می‌گردند و بعد از عقد قرارداد، در سریعترین زمان برای شروع پروژه در محل شما حاضر می‌شوند.(ثبت درخواست)

دوربین ضد انفجار

امروزه دوربین های مدار بسته برای مردم شناخته شده است این دوربین ها از محل کار به خانه راه پیدا کرده اند، نکته قابل توجه انواع مختلف این دوربین ها است، انواع دوربین های مدار بسته برای وظایف و مکان های خاص طراحی شده اند.

در این بین مکان هایی مانند پالایشگاه ها، صنایع نفت و شیمیایی، پایگاه های نظامی و … وجود دارد که علاوه بر استفاده از دوربین مداربسته، باید در برابر انفجار، جرقه و … نیز مقاوم باشند.

 اینجاست که الزامات دوربین مداربسته ضد انفجار مشخص می شود، به طور کلی در هر مکانی که احتمال آتش سوزی، جرقه و انفجارهای ریز و درشت وجود دارد، برای اطمینان از ایمنی و بررسی هر لحظه هر فرآیند و حادثه، باید تدبیری مناسب اندیشید، دوربین مداربسته ضد انفجار با مکانیزم خاص خود می تواند تا حد زیادی پاسخگوی این خواسته باشد.

در صورت نیاز به خرید دوربین های مداربسته ضد انفجار با برندهای برتر می توانید به سایت فنی و مهندسی آقای کار سر بزنید و دوربین های مداربسته را به راحتی سفارش بدهید و همچنین می توانید برای خرید دوربین های مداربسته ضد انفجار با بهترین برندها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ما در اینجا به بررسی دوربین مداربسته ضد انفجار و مزایای آن پرداخته ایم، همانطور که گفته شد، تامین امنیت، بررسی هر لحظه رویدادها و صرفه جویی در زمان و هزینه این روزها بسیار ضروری است.

علاوه بر این، از آنجایی که در دنیای امروز وسایل الکترونیکی اطراف همه هستند و کوچکترین سهل انگاری می تواند منجر به حوادث ناخوشایند شود، استفاده از دوربین مداربسته ضد انفجار حتی در منازل و محیط های کاری خودمان می تواند کمک بزرگی به ما کند و ما را از خطرات و حوادث آگاه کند.

دوربین ضد انفجار

دقیقا چه چیزی دوربین ها را در برابر انفجار مقاوم می کند؟

با توجه به آنچه ذکر کردیم، دوربین های ضد انفجار به طور کلی طبقه بندی می شوند، با مواد غیر انفجاری محافظت می شوند، امکان انفجار در داخل دستگاه وجود ندارد، دارای محفظه آلومینیومی یا فولادی ضد زنگ هستند و برای عناصر فضایی نیز دارای رتبه NEMA هستند.

هنگام انتخاب دوربین ضد انفجار باید نکات خاصی را نیز در نظر گرفت، از جمله مدل دوربین، به عنوان مثال مدل گلوله، گنبدی یا PTZ و همچنین لوازم جانبی دقت داشته باشیم.

دوربین ضد انفجار
دوربین ضد انفجار

 نوع دوربین های امنیتی که انتخاب می کنید به نوع نظارتی که باید انجام دهید بستگی دارد، دوربین های گلوله یا گنبدی گزینه های خوبی برای نظارت عمومی هستند،  دوربین‌های PTZ قابلیت‌های نظارت و ردیابی بیشتری را ارائه می‌کنند که میدان دید وسیع‌تری را فراهم می‌کند و عملکرد دوربین را بهبود می‌بخشد، همچنین خوب است بدانید که آیا دوربین دارای استانداردهای خاصی است و دارای گواهینامه ضد انفجار است یا خیر.

دوربین های مدار بسته ضد انفجار چیست؟

در برخی از صنایع مانند معادن زغال سنگ، سکوهای نفتی، کارخانه های شیمیایی، کارخانه های نساجی و غیره، گازهای انفجاری، بخارات یا ذرات در طول فرآیند تولید تولید می شوند، مکان های تولید صنایع فوق را مکان های پرخطر احتمال انفجار می نامند.

اگر سه عامل در این محیط ها وجود داشته باشد، انفجار رخ می دهد  این سه عامل عبارت است از:

  1. گرما (گرما، جرقه الکتریکی، نوسان الکتریکی و غیره)
  2. سوخت قابل احتراق (گاز انفجاری)
  3. اکسیژن

وقتی این سه عامل کنار هم قرار گیرند و مخلوط اکسیژن و سوخت به سطح بالایی برسد، انفجار اجتناب ناپذیر است، بنابراین، طراحی و استفاده از محصولات نظارتی باید با قوانین و استانداردها مطابقت داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که آنها باعث انفجار نمی شوند.

نصب دوربین های ضد انفجار در مکان های مستعد انفجار ضروری است،  با دستگاه های نظارتی، افراد کمتر در معرض ترکیبات فرار و قسمت های خطرناک تأسیسات، مانند راهروهای طولانی، مخازن، و نقاط ورود/خروج به فضاهای بسته و تحت فشار قرار می گیرند.

دوربین ضد انفجار
دوربین ضد انفجار

برای ناظران کارخانه، دوربین های ضد انفجار یک جفت چشم اضافی هستند که هرگز خسته نمی شوند، همیشه روشن هستند و وظایف نظارتی را بی عیب و نقص انجام می دهند.

این ویژگی ها به بهره وری بیشتر عملیات سایت کمک می کند و به افراد حاضر در خط مقدم عملیات، از جوشکاری و بازرسی گرفته تا نصب تجهیزات در مناطق دورافتاده ساختمان، آرامش خاطر می بخشد.

دوربین ضد انفجار

دوربین ضد انفجار یک دستگاه طبقه بندی شده است که توسط مواد غیر قابل اشتعال محافظت می شود و از ورود انفجار به دوربین جلوگیری می کند. به دلایل ایمنی، دستگاه معمولاً توسط یک محفظه آلومینیومی بدون مس یا فولاد ضد زنگ محافظت می شود که دارای درجه بندی NEMA برای محافظت در برابر عناصر خارجی مانند پاشش آب، رطوبت، خوردگی، روغن، گرد و غبار و تشکیل یخ خارجی است.

استفاده از دوربین های ضد انفجار بسیار متفاوت است، این دوربین ها می توانند به عنوان یک دستگاه نظارت دائمی نصب شده بر روی دیوار یا سقف یا به عنوان یک دستگاه قابل حمل و قابل حمل استفاده شوند.

کاربرد آن هرچه که باشد، وظیفه اصلی این دوربین ها ایجاد تصاویر واضح از ناحیه مورد نظر است.

پنچ  استاندارد دوربین های ضد انفجار

دوربین های ضد انفجار در محیط های پرخطر بسیار مفید هستند،  ساختار ویژه آنها از آتش سوزی و انفجار قطعات الکتریکی جلوگیری می کند و حتی در مناطقی که خطر انفجار زیاد است برای فیلمبرداری مناسب هستند.

شما می توانید با مشاهده دوربین مدار بسته ضد انفجار، تیم های نجات را بسیج کنید و این دوربین ها شواهد ارزشمندی را برای کمک به تحقیقات و ادعاهای بیمه پس از آتش سوزی ارائه می دهند، اگر قصد خرید دوربین ضد انفجار را دارید، مطمئن شوید که استانداردهای زیر را رعایت می کند.

1.محفظه یا پوشش ضد انفجار

 مکانیسم محفظه های دوربین ضد انفجار دوگانه است، از یک طرف، آنها از مواد مقاومی مانند فایبرگلاس پلی استر، آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، از طرفی محفظه دارای ویژگی هایی است که گازهای قابل احتراق را تمیز کرده و از ورود آنها به محفظه جلوگیری می کند به همین دلیل، مطمئن شوید که دستگاه دارای استاندارد IP66 است، زیرا این بدان معناست که بدنه در برابر گرد و غبار و ذرات مشابه محافظت کامل دارد.

2.سیستم نصب ضد انفجار

یک دوربین ضد انفجار معمولاً روی براکت هایی قرار می گیرد که به هم جوش داده شده اند، این براکت ها می توانند تا پنج برابر وزن دوربین را تحمل کنند و از افتادن آن در مواقع حساس جلوگیری کنند،  برای محافظت از سیم‌کشی، سیم‌ها از لوله‌های ضد انفجار عبور می‌کنند و به جعبه برق متصل می‌شوند و یک سیستم نصب ضد انفجار با طراحی خوب ایجاد می‌کنند.

3.سیستم موقعیت یابی حلقه بسته

 کوچکترین انحراف در موقعیت اصلی دوربین مداربسته می تواند تفاوتی را ایجاد کند تا اطمینان حاصل شود که هر اتفاقی که در مناطق پرخطر رخ می دهد روی فیلم گرفته می شود،.سیستم های موقعیت یابی هوشمند حلقه بسته در دوربین های ضد آتش و انفجار بسیار مفید هستند زیرا این دوربین ها تنظیم شده اند تا بدون تاخیر به زاویه مشخصی برگردند.

4.شیشه آب دیده و شیشه پاک کن

در مناطقی که شعله‌ها یا مه محیط را تار می‌کنند، برای ثبت بهترین تصویر ممکن، به مواد باکیفیت مانند شیشه مات و شیشه شفاف روی پنجره دید دوربین نیاز است، شیشه سکوریت می تواند فشار فوق العاده ای را تحمل کند بنابراین به راحتی نمی شکند، این شیشه  پاک کن عملکردی مشابه برف پاک کن خودرو دارد و دوربین های ضد انفجار را قادر می سازد تا تصاویر با کیفیت بالا را ثبت کنند.

5.گرمایش داخلی

 به دلایل مختلف، رطوبت در اطراف لنز جمع می شود، دوربین های غیر استاندارد ممکن است لنزهایی داشته باشند که به درستی مهر و موم نشده باشند، لنزهایی که به طور نامناسب مهر و موم شده اند، تصاویر واضحی نمی گیرند، چه رسد به اینکه از ورود رطوبت به دوربین جلوگیری کنند.

دمای زیاد در محیط های خطرناک نیز می تواند باعث تراکم شود، در دوربین‌های ضد انفجار، به لطف سخت‌افزار هوشمندی مانند بخاری یا فن داخلی، مه گرفتگی یا تراکم لنز هرگز مشکلی ایجاد نمی‌کند، این مکانیسم ها با دفع رطوبت به تنظیم دمای داخلی دوربین امنیتی شما کمک می کنند.

دوربین ضد انفجار

مزایای دوربین مدار بسته ضد انفجار

  1. کیفیت تصویر عالی
  2. امکان دسترسی از راه دور
  3. مقاومت بالا
  4. قابلیت اطمینان بالا
  5. فضای ذخیره سازی و پهنای باند را به حداقل می رساند
  6. نظارت مستمر و 24 ساعته
  7. ویژگی های هوشمند و کمک به تصمیم گیری هوشمندانه در مورد عملیات و تخصیص منابع

مناطق پرخطر

کارخانه‌های نفت و گاز، پالایشگاه‌های شکر و کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی و شیمیایی مکان‌های خطرناکی محسوب می‌شوند، زیرا حاوی اقلام قابل اشتعال هستند که می‌توانند باعث آتش‌سوزی یا انفجار شوند،یک منطقه یا مکان خطرناک می تواند به سه طبقه بندی زیر تعلق داشته باشد:

کلاس 1 

به مکان هایی اطلاق می شود که وجود مقادیر کافی گازها یا بخارات قابل اشتعال در هوا می تواند باعث انفجار شود، هیدروژن، متان و بنزین نمونه های رایج هستند.

کلاس 2

این نوع مکان ها به دلیل وجود ابرهای گرد و غبار قابل احتراق خطرناک هستند، بسیار شبیه به آنچه که باعث انفجار کارخانه قند در گرجستان شده است.

کلاس 3

این مکان ها به دلیل وجود الیاف قابل اشتعال خطرناک هستند.

شرکت هایی که در صنایع خطرناک فعالیت می کنند باید دارای استانداردهای ایمنی مانند گواهینامه های ATEX و IECEx باشند،  این گواهینامه ها تجهیزات صنعتی را برای اطمینان از عملکرد صحیح آن در محیط های انفجاری آزمایش می کنند.

چرا شرکت فنی و مهندسی آقای کار:

شرکت آقای کار با استخدام نیروی تخصصی فنی و ارائه کلاس های آموزشی، و برگزاری آزمون ها و تست های تخصصی بصورت گزینشی نیروها را انتخاب می کند و در اتمام هر پروژه عملکرد اخلاقی و فنی این نیرو مورد بررسی کارشناس های متخصص ما قرار می‌گیرند تا از سلامت فنی و اخلاقی این نیرو برای پروژه های بدی تایید گردد.

ما در تلاش هستیم که شما عزیزان با خیال آسوده امور فنی و مهندسی از مشاوره، طراحی، ساخت، تولید، نصب و تعمیرات پروژه های فنی را واگذار نمایید و همچنین این شرکت با پشتیبانی 24 ساعته و گارانتی خدمات فنی خود از عملکرد نیروها و تجهیزات مورد استفاده در پروژه،  شما را از سلامت و حرفه ای بودن کار اطمینان می‌دهد.

شرکت فنی و مهندسی آقای کار

اولین و بزرگترین شرکتی است که آماده ارائه خدمات فنی را با نیروهای متخصص و مجرب بصورت تخصصی در آسمان، دریا و خشکی را به مشتریان عزیز می‌باشد.

بخشی از این خدمات شامل ارائه اینترنت به هواپیماها و نصب ترکینگ ها به هواپیماهای سبک (کنترل مسیرهای پرواز) و بالگردها می‌باشد و همچنین با هوشمند سازی و ارائه اینترنت، تلفن، TV و تجهیزات ایمنی بر روی سکوهای نفتی، کشتی های سنگین و سبک پیش قدم است.

خدمات خشکی این شرکت شامل ساخت و ساز،معماری داخلی و بیرونی، کلیه خدمات تاسیساتی، برق،مکانیک،الکترونیک، هوشمند سازی صنعتی،کشاورزی،ساختمانی، خدمات انفورماتیک IT و بسیاری از خدمات فنی و تخصصی دیگر است.

دوربین ضد انفجار با بهترین برندها همراه با گارانتی

استعلام قیمت در شرکت فنی مهندسی آقای کار

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت لطفا در واتساپ پیام دهید یا در ساعات اداری تماس بگیرید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *