تهویه مطبوع برای بیمارستان با مهندسین متخصص و مجرب در شرکت فنی و مهندسی آقای کار

تهویه مطبوع برای بیمارستان با مهندسین متخصص و مجرب در شرکت فنی و مهندسی آقای کار


تهویه مطبوع برای بیمارستان

تهویه مطبوع برای بیمارستان را ثبت کنید و زیر 1 ساعت پیش فاکتور دریافت کنید متخصصان ما بلافاصله بعد از تایید پیش فاکتور، برای بازدید و طراحی به محل اعزام می‌گردند و بعد از عقد قرارداد، در سریعترین زمان برای شروع پروژه در محل شما حاضر می‌شوند.(ثبت درخواست)

تهویه مطبوع برای بیمارستان

نصب و اجرای سیستم تهویه مطبوع بیمارستان یکی از مهم ترین خدماتی است که این شرکت فنی و مهندسی آقای کار ارائه می دهد از این رو برای راه اندازی سیستم تهویه می توانید با ما مشورت نمایید. تهویه به دلیل اهمیت فراوانی که دارد باید توسط افراد متخصص و متخصص انجام شود تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورد در غیر این صورت احتمال نقص فنی در سیستم زیاد خواهد بود.

<yoastmark class=

تهویه مطبوع برای بیمارستان

در همان ابتدا بهتر است به بحث تهویه بیمارستان بپردازیم تا ابتدا کمی با این اصطلاح و زیرشاخه های آن آشنا شویم و سپس به بررسی خدمات قابل ارائه در این زمینه بپردازیم نصب و اجرای سیستم تهویه همان چیزی است که ما معمولاً انتظار داریم، یعنی راحتی انسان. این راحتی که بهتر به آن آسایش حرارتی می گویند با ایجاد تغییرات مثبت در هوا و بهبود کیفیت آن حاصل خواهد شد.

محیط های بیمارستانی عمدتاً به دلیل تردد افراد و حضور افراد بیمار از حساسیت بیشتری برخوردار است، بنابراین باید در طراحی آن دقت لازم و کافی به عمل آید بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که این سیستم در خدمت تامین آسایش و آرامش بیماران، مراجعین، بازدیدکنندگان و کارکنان مجموعه (همان بیمارستان) می باشد به طور کلی کولر گازی بیمارستانی با کنترل سرعت هوای عبوری از محیط، درصد رطوبت و همچنین تنظیم تعادل دما، عملیات  را انجام می دهد.

<yoastmark class=

تهویه مطبوع برای بیمارستان

کیفیت هوای بیمارستان باید با بررسی تعداد ذرات آلی و معدنی موجود در هوا اندازه گیری شود اجرای تهویه باید با یک سری استانداردها و کدها مطابقت داشته باشد در غیر این صورت کیفیت مطلوب ظاهر نمی شود و فرآیند تصفیه هوا با مشکل مواجه خواهد شد در لیست استانداردهای ذکر شده مواردی مانند میزان تغییر هوای داخل و هوای بیرون برای رقیق سازی و همچنین میزان دقیق فیلتراسیون ذکر شده است.

توجه داشته باشید که هر بخش در بیمارستان با بخش دیگر متفاوت است و دستورالعمل همان بخش باید در آن بخش اجرا شود تصور یک محیط بیمارستان بدون سیستم تهویه مطبوع ممکن نیست در چنین شرایطی امکان انتقال میکروب ها و ویروس ها افزایش می یابد و نه تنها مشکلات جدیدی را برای بیماران ایجاد می کند، بلکه اثرات مخربی بر سایر افراد محیط نیز به دنبال خواهد داشت.

<yoastmark class=

تهویه مطبوع برای بیمارستان

زنجیره انتقال پس در مورد اهمیت تهویه مطبوع در بیمارستان ها همین کافی است، عدم اجرای آن باعث اپیدمی می شود در توضیح کلمه اپیدمی دو نوع دیدگاه را می توان وارد کرد که در نهایت این دو دیدگاه قطعا آثار خاص خود را خواهند داشت. در حالت اول اپیدمی برای شخص و خانواده اش اتفاق می افتد و در حالت دوم اپیدمی از حالت عادی خود خارج می شود و به همه سرایت می کند مشابه ویروس کرونا. در این شرایط نیاز به راه اندازی تهویه مطبوع در بیمارستان بیش از پیش احساس خواهد شد.

<yoastmark class=

تهویه مطبوع برای بیمارستان

تهویه مطبوع در مراکز بهداشتی درمانی تنها برای آسایش بیماران و کارکنان در نظر گرفته نشده و دارای عملکردهای پیچیده و متفاوتی است تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به دما و رطوبت حساس هستند و برای عملکرد دقیق آنها نیاز به کنترل جامع کیفیت هوا است همچنین نیاز به اتاق هایی با کاربری های بسیار متفاوت در بیمارستان ها پیچیدگی های بیشتری را به طراحی این سیستم ها می افزاید.

<yoastmark class=

در بیمارستان ها میزان پاتوژن ها بسیار بیشتر از ساختمان های معمولی است این عوامل همراه با جریان هوا حرکت می کنند و در صورت استفاده از تجهیزات تهویه مطبوع معمولی، عوامل بیماری زا زیادی در کانال های سیستم تهویه تجمع می یابند و حتی در این نواحی تکثیر می شوند طراحی صحیح سیستم تهویه از رشد این عوامل بیماری زا جلوگیری می کند به طوری که بیماران، کارکنان و مراجعه کنندگان به بیمارستان از خطر مواجهه با این عوامل در امان باشند این سیستم ها نباید رطوبت را جذب کنند و باید تا حدی ضد آب باشند جذب رطوبت در محیط بیمارستان به معنای ایجاد یک محیط بسیار مساعد برای رشد است.

تهویه مطبوع برای بیمارستان

بیمارستان ها مکان هایی هستند که غلظت عوامل بیماری زا بسیار بالاتر از ساختمان های معمولی است بسیاری از این عوامل در جریان هوا حرکت می کنند و تجهیزات تهویه را در برابر جمع آوری مقادیر زیادی از عوامل بیماری زا مستعدتر می کنند. در این سیستم ها، منطقه بندی در نواحی دارای فشار و فرورفتگی بیش از حد از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین، هنگام طراحی منطقه بندی هر منطقه ای که باید شرطی شود، موضوع سازگاری مهم است سطح کاملتر فیلتراسیون بسیار مهم است نیاز به اتاق هایی با کاربردهای بسیار متفاوت در بیمارستان ها پیچیدگی های بیشتری را به طراحی این سیستم ها اضافه می کند.

لازم است فضاهای مختلف به وضوح منطقه بندی شود لازم است اتاق هایی در نظر گرفته شود که بیماران مبتلا به آسیب شناسی های مختلف بتوانند در آن درمان و استراحت کنند در این مدت، گروهی در معرض بیماری های مسری قرار می گیرند که نیاز به سطح مشخصی از انزوا دارند همچنین اتاق هایی برای بیماران مبتلا به افسردگی یا سیستم ایمنی ضعیف وجود دارد.

تهویه مطبوع برای بیمارستان

این سیستم ها با حفظ شرایط آب و هوایی راحتی را برای شما به ارمغان می آورند و علاوه بر کنترل دما و رطوبت، محیطی عاری از میکروب را برای رفاه بیماران و جلوگیری از شیوع بیماری با حفظ نظافت فراهم می کند.

در این جا سعی شده است تا جنبه های مختلفی که در تاسیسات تهویه در نظر گرفته شود به صورت غیر جامع ذکر شود به طور کلی، فیلتراسیون و تهویه با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است با این حال، نباید فراموش کرد که جنبه های دیگری مانند آکوستیک، لرزش، کنترل بو و بهره وری انرژی نیز ضروری است و باید در نظر گرفته شود.

<yoastmark class=

سیستم های تهویه مطبوع نقش بسیار مهمی در بیمارستان ها دارند در طراحی آنها باید یک سری ویژگی ها در نظر گرفته شود اگرچه تمامی این نکات در بخش های دیگر حائز اهمیت است، اما باید به بیمارستان توجه ویژه ای شود.

دلیل اهمیت استفاده از تهویه مطبوع

استانداردها و کدهای عملی مختلفی برای طراحی، ساخت و نگهداری سیستم های تهویه وجود دارد تهویه مطبوع در مراکز بهداشتی به مراتب مهمتر از آسایش بیماران و کارکنان است تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به درجه حرارت و رطوبت حساس هستند پرسنل فرآیند برای عملکرد دقیق این تجهیزات به کنترل کامل هوا نیاز دارند معمولا از سیستم های تهویه فن کویل برای بیمارستان ها استفاده می شود و در دوران کرونا استفاده از فیلترهای هپا می تواند کمک زیادی به تصفیه هوای محیط کند.

همچنین نیاز به اتاق هایی با کاربری های بسیار متفاوت در بیمارستان ها پیچیدگی های بیشتری را به طراحی این سیستم ها می افزاید لازم است فضاهای مختلف به وضوح منطقه بندی شود لازم است اتاق هایی در نظر گرفته شود که بیماران مبتلا به آسیب شناسی های مختلف بتوانند در آن درمان و استراحت کنند.

<yoastmark class=

در این مدت، گروهی در معرض بیماری های مسری قرار می گیرند که نیاز به سطح مشخصی از انزوا دارند همچنین اتاق هایی برای بیماران مبتلا به افسردگی یا سیستم ایمنی ضعیف وجود دارد. مانند:

  1. اتاق های مراقبت ویژه
  2. اتاق های نوزاد
  3. اتاق های جراحی

<yoastmark class=

بیمارستان ها مکان هایی هستند که غلظت عوامل بیماری زا بسیار بالاتر از ساختمان های معمولی است بسیاری از این عوامل در جریان هوا حرکت می کنند و تجهیزات را مستعد جذب مقادیر زیادی از عوامل بیماری زا می کنند.

اصول طراحی

خطر اصلی سلامتی بیماران است همه این موارد مضر باید با طراحی مناسب تاسیسات اجتناب شود بنابراین، بیماران، کارکنان بیمارستان و بازدیدکنندگان از قرار گرفتن در معرض این عوامل بیماری زا محافظت می شوند.

منطقه بندی

به همین دلیل علاوه بر ایجاد کنترل دما در سیستم‌های تهویه مطبوع از طریق کنترل گرما و سرما و رطوبت، در این سیستم‌ها طبقه ‌بندی در نواحی با فشار و فرورفتگی بیش از حد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین، هنگام طراحی طبقه بندی هر منطقه ای که باید شرطی شود، موضوع سازگاری مهم است سطح کاملتر فیلتراسیون بسیار مهم است این مقدار امکان حفظ حداکثر تعداد ذرات ریز را فراهم می کند باکتری ها، قارچ ها و ویروس های بیماری زا در این فیلترها مستقر می شوند.

بیست مورد از مهمترین ملاحظات در طراحی تهویه مطبوع بیمارستان

  1. فیلتر کردن
  2. طبقه بندی مکان ها
  3. استفاده از فیلترهای هپا در محیط‌های در معرض بیشتر
  4. ترکیب با سیستم های بیوسیدال
  5. ایجاد سیستم های تهویه با مقدار زیادی هوای بیرون
  6. بررسی دقیق محل ورودی هوای بیرون و خروجی هوا به بیرون به منظور جلوگیری از آلودگی بیرون ساختمان
  7. مطالعه مناطقی که باید بسته به کاربری تحت فشار باشند
  8. کنترل جهت جریان هوا با توجه به مشخصات
  9. کنترل بو در جهت فیلتراسیون و جریان هوا
  10. مطالعه سطح صدا، نصب جاذب های صوتی
  11. بررسی جریان هوا و سرعت هوا در اتاق های بحرانی
  12. طراحی بندر با در نظر گرفتن موقعیت بیماران
  13. ارزیابی ویژگی های واحدهای هواساز با توجه به نیازهای بهداشتی
  14. طراحی و ساخت شبکه ای از کانال ها برای تسهیل در برچیدن و نظافت
  15. در نظر گرفتن افت فشار عناصر مقاوم در برابر آتش، مانند دمپرهای آتش و دیوارهای آتش
  16. تابه های میعانات گازی باید جدا شونده و از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند
  17. همه پانل ها باید دارای پنجره های بازرسی باشند
  18. برای بررسی تجمع خاک و افزایش افت فشار باید یک سیستم سنجش فشار تفاضلی در نظر گرفته شود
  19. سطح بالای فیلتراسیون و تهویه که شامل جنبه های بازیابی انرژی می شود باید با توجه خاصی در نظر گرفته شود
  20. واحدهایی که از بازیافت گرما استفاده می کنند باید حداقل بازده مورد نیاز استانداردها را داشته باشند.

تهویه مهمترین بخش تهویه مطبوع بیمارستان است

تهویه یکی دیگر از عناصری است که باید در طراحی تاسیسات آن مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال برای جلوگیری از افزایش عفونت در اتاق عمل، بسته به نوع اتاق عمل، تهویه مطبوع یک طرفه یا مختل ضروری است حداقل تعداد تجدید در ساعت بسته به نوع عملیات بین 20 تا 35 بار توصیه می شود چرخش هوا از این مشکلات جلوگیری می کند.

قبل از هر اقدامی برای نصب و اجرای سیستم تهویه مطبوع یک بیمارستان با ما مشورت کنید تا ضمن دریافت دقیق ترین اطلاعات مربوط به این حوزه، در اسرع وقت بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید که عبارتند از: حدود کردن حرکت هوا در داخل و بین بخش های مختلف، تمهیدات ویژه برای تهویه و فیلتراسیون برای کاهش آلودگی است.

که به شکل بو، میکروارگانیسم ها، ویروس های معلق در هوا، مواد شیمیایی خطرناک و مواد رادیواکتیو، نیاز به رطوبت و دمای مختلف برای بخش‌های مختلف و کنترل مناسب شرایط محیطی، پیچیدگی طراحی برای به حداقل رساندن خطر انتقال پاتوژن‌های موجود در هوا و حفظ محیطی سالم برای بیماران و کارکنان، تفاوت تهویه را در مراکز بهداشتی و درمانی و سایر ساختمان‌ها ایجاد می‌کند همانطور که مشاهده کردید راه اندازی تهویه مطبوع یک کار بسیار تخصصی است و باید بر اساس یک سری قوانین و اصول باشد در غیر این صورت حتی با صرف هزینه های زیاد برای نصب آن نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

تهویه مطبوع برای بیمارستان

باز هم تاکید می کنیم که این وظیفه خطیر را به تیم حرفه ای و کارشناسان متخصص ما شرکت فنی و مهندسی آقای کار بسپارید یکی از مهم ترین موارد در مورد تهویه و تاسیسات بیمارستانی توجه به مقررات بیمارستانی است که به تکنسین های تاسیسات اجازه می دهد دستگاه های تهویه را در محل نصب کنند بر اساس این استانداردها، مدل دستگاه ها باید برای اهداف انتقال میکروبی مناسب باشد دما یا شرایط تهویه مورد نیاز برای قسمت های مختلف یک بیمارستان دقیقاً در این برنامه ها گنجانده شده است نکته بسیار مهم در مورد نصب آن به عنوان سیستم گرمایش مرکزی این است که نصب این مدل تهویه حتی در صورت نبودن به نظر می رسد. ایده خوبی است!

سیستم گرمایش جریان هوای یکنواخت و مداوم را به سمت بالا فراهم می کند این عامل باعث می شود که آلودگی هر بخش بیشتر و بیشتر منتقل شود سیستم های تهویه بیمارستانی با راندمان بالا قادر به تنظیم رطوبت محیط هستند اگر رطوبت محیط بسیار زیاد باشد، باکتری ها می توانند روی ذرات گرد و غبار بالا رفته و پخش شوند اگر سطح رطوبت کم باشد، محیط برای انتشار سایر عوامل عفونی و مضر مساعد می شود به طور کلی، بهترین محدوده رطوبت برای یک بیمارستان معمولی چهل تا شصت و پنج درصد است.

دانستن این ارقام تنها با داشتن تجربه در زمینه نصب و راه اندازی سیستم به دست می آید و در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که با یک شرکت کوچک غیرحرفه ای در این زمینه به نتیجه مطلوب برسید سلامت و ایمنی محیط بیمارستان بدون شک در راس اولویت های اینگونه مجتمع ها قرار دارد و تنها راه آسودگی خاطر، استخدام اپراتور کولرگازی بیمارستانی است. نصب شبکه تهویه بیمارستانی با ظرفیت بالای ورودی هوای تازه سلامت بیماران و کارکنان بیمارستان را تضمین می کند.

تهویه مطبوع برای بیمارستان

تنظیم دما و رطوبت محیط تنها به یک سیستم تهویه قدرتمند بستگی دارد در مورد نصب و استفاده از آن یک سری دستورات و توصیه های بسیار مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد به طور کلی فرآیند خرید و نصب تهویه مطبوع در بیمارستان را می توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: فرآیند خرید و مراحل نصب.

مشکل خرید آن با راهنمایی فروش نمایندگی های تامین سیستم تهویه تا حدود زیادی به راحتی حل خواهد شد با توجه به نصب آن مشکل اهمیت بیشتری پیدا می کند مکان صحیح نصب دستگاه ها و تعیین دقیق مجاری سیستم تهویه و بالاتر از همه سازگاری مدل دستگاه و کیفیت تهویه یک مکان خاص در بیمارستان بسیار مهمتر است خرید سیستم تهویه باید زیر نظر مجری باشد و کارفرما تا حد امکان بر تامین مالی تمرکز کند باید از تمامی پتانسیل ها و توانایی ها برای نصب و اجرای آن کمک گرفت تا به خواسته های شما در این زمینه دست یابید.

چرا شرکت فنی و مهندسی آقای کار

شرکت آقای کار با استخدام نیروی تخصصی فنی و ارائه کلاس های آموزشی، و برگزاری آزمون ها و تست های تخصصی بصورت گزینشی نیروها را انتخاب می کند، در اتمام هر پروژه عملکرد اخلاقی و فنی این نیرو مورد بررسی کارشناس های متخصص ما قرار می‌گیرند تا از سلامت فنی و اخلاقی این نیرو برای پروژه های بدی تایید گردد، ما در تلاش هستیم که شما عزیزان با خیال آسوده امور فنی و مهندسی از مشاوره، طراحی، ساخت، تولید، نصب و تعمیرات پروژه های فنی را واگذار نمایید، همچنین این شرکت با پشتیبانی 24 ساعته و گارانتی خدمات فنی خود از عملکرد نیروها و تجهیزات مورد استفاده در پروژه،  شما را از سلامت و حرفه ای بودن کار اطمینان می‌دهد.

شرکت فنی و مهندسی آقای کار

اولین و بزرگترین شرکتی است که آماده ارائه خدمات فنی را با نیروهای متخصص و مجرب بصورت تخصصی در آسمان، دریا و خشکی را به مشتریان عزیز می‌باشد، بخشی از این خدمات شامل ارائه اینترنت به هواپیماها و نصب ترکینگ ها به هواپیماهای سبک (کنترل مسیرهای پرواز) و بالگردها می‌باشد، همچنین با هوشمند سازی و ارائه اینترنت، تلفن، TV و تجهیزات ایمنی بر روی سکوهای نفتی، کشتی های سنگین و سبک پیش قدم است.

خدمات خشکی این شرکت شامل ساخت و ساز،معماری داخلی و بیرونی، کلیه خدمات تاسیساتی، برق،مکانیک،الکترونیک، هوشمند سازی صنعتی،کشاورزی،ساختمانی، خدمات انفورماتیک IT و بسیاری از خدمات فنی و تخصصی دیگر است.

استعلام قیمت در شرکت فنی مهندسی آقای کار

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت لطفا در واتساپ پیام دهید یا در ساعات اداری تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *